Wat zijn we aan het doen?

Wat is de Pilot

Om te bewijzen wat Citymarketing kan betekenen voor Wageningen, hebben we als kopgroep van het college een bedrag van € 50.000,00 euro ontvangen om dat te laten zien. Voor dat budget moeten we een aantal dingen doen!
Op deze pagina kun je daar meer informatie over vinden. 

We kregen als kopgroep een 4 tal opdrachten mee die hieronder beschreven staan:

Opdracht 1: Optimaliseren

De optimalisatie van kanalen als Proef Wageningen en de Uitagenda.

Opdracht 2: Campagnes

Het voeren van drie communicatiecampagnes voor minimaal 3 specifieke evenementen.

Opdracht 3: 
Inzicht in data

Monitoring van bezoekerscijfers.


Opdracht 4: Draagvlak

Het creëren van draagvlak voor citymarketing.


Lees de gehele opdracht hier
Met deze opdrachten zijn we nu bezig, een aantal zijn al in gang gezet en zitten vol met energie om draagvlak te realiseren. Lees hieronder waar me op dit moment staan en mee bezig zijn:
Wat doen we en hebben we gedaan

Onze tijdlijn

Proef Wageningen 

We hebben samen met de redactie van Proef Wageningen een professionelere manier van werken bewerkstelligd. Er wordt meer op thema en volgens een leidraad gewerkt.  Doelen zijn helder en er is veel enthousiasme. Een van de doelen is om meer de agenda voor Wageningen te worden, dus bekendheid creëren. 
Waar o.a. nog aan gewerkt wordt is het proces van het bepalen van typen activiteiten die al dan niet op Proef Wageningen passen, ook de manier waarom we de verschillende doelgoepen bereiken en per activiteit een uniforme uitstraling gaan uitwerken. Kortom "work in progress".
01/01/2024
01/08/2024

Ondersteunen 

De Wageningse Cultuurzomer heeft Proef Wageningen in de maand augustus omarmt als communicatiepartner en ook hebben we vanuit het budget financiële ondersteuning geboden. Door hashtags te gebruiken is een mooie samenwerking tussen de redactie van de Cultuurzomer en Proef Wageningen tot stand gekomen. 

Samenwerking TVAN

Met Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is op de weg naar citymarketing goed samengewerkt. Ook tijdens de pilot zijn de lijntjes kort en doen we mee met o.a. de TVAN najaarscampagne Veluwe. Het doel van deze samenwerking is om de zichtbaarheid en aantrekkingskracht van recreanten en toeristen vanaf de Veluwe te verhogen. 
01/10/2024

Draagvlak verkrijgen

De opdracht om draagvlak te verkrijgen is er een van de lange adem. Door zichtbaarheid van ons vlaggenschip "Proef Wageningen" en het aantonen van de voordelen van samen optrekken is hierbij belangrijk. In het gehele proces rond citybranding zijn veel partijen aangehaakt, maar eerlijkheidshalve door de duur van het proces ook weer afgehaakt. Ons doel is om iedereen weer te laten zien dat we samen sterker staan. In onze ogen alleen mogelijk door te laten zien wat samenwerking kan betekenen. 
2024/2025

Welke heffingsmethode?
Onderzoek gemeente

In de binnenstad van Wageningen wordt al reclamebelasting geheven. Hier hebben we met een opdracht van de raad over nagedacht om een eerlijkere heffingsmethode te verkrijgen.  Als kopgroep denken we dat een opslag op de OZB aanslag op alle niet woningen een bedrag kan realiseren waar we een organisatie passend bij Wageningen van kunnen starten en continueren. De gemeente heeft de opdracht om het proces rondom de heffingsmethode op zich genomen. Dit proces hopen we in 2025 af te kunnen ronden. 
2025


2025

Passende Organisatie
Onderzoek gemeente

De gemeente gaat naast de heffingsmethode ook onderzoek doen over een passende organisatiestructuur voor citymarketing. 
De kopgroep heeft in haar advies de voorkeur uitgesproken voor een bepaald type organisatie. We gaan ervan uit dat dit proces in 2025 is afgerond. 

Campagnes in de lucht! 

Wat een mooie resultaten kunnen we al halen uit de eerste resultaten van de online campagnes die we samen met CASE Communicatie vanaf mei aan het uitdragen zijn. Via Facebook en Instagram zijn we veelvuldig te zien met een uitgekiende campagne met 3 doelen. 
Wandelen en fietsen, Binnenstad en het thema Vrijheid.
  vanaf mei t/m augustus  2025
apartmentcheckmark-circle